Skargi na działalność Policji
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Komendzie odbywa się każdego dnia od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-15:30
Komendant Powiatowy Policji w Świebodzinie lub I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Świebodzinie, przyjmują, po uprzednim umówieniu, obywateli w sprawie skarg i wniosków w każdą środę od godziny 11.00 do godz. 17.00 w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Świebodzinie przy ulicy Zielonej 2. W przypadku, gdy środa jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli odbywa się w najbliższy dzień roboczy. Szczegółowe informacje w tej sprawie można uzyskać w Sekretariacie Komendanta telefon 47 79 35 200 .
Ponadto, codziennie w godzinach urzędowania ( 7:30 - 15:30 ), wszelkie informacje w tym w sprawie skarg, można uzyskać w Sekretariacie Komendy Powiatowej Policji Świebodzin:
- telefon resortowy 79-35200
- miejski 47 79 35 200
- lub po godzinie 15:30 przez Dyżurnego Komendy Powiatowej Policji Świebodzin: telefon resortowy 79-35211, telefon miejski 47 79 35 211
***
Procedura przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków, została uregulowana w niżej wymienionych przepisach prawa powszechnego:
- Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dziennik Ustaw Numer 78, pozycja 483, z późniejszymi zmianami);
- Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku. Kodeks postępowania administracyjnego (Dziennik Ustaw z 2018 roku. pozycja 2096 zmieniona);
- Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dziennik Ustaw Numer 5, pozycja 46).
Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym stanem prawnym, każdy ma prawo składać wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Powszechny charakter skargi i wniosku powoduje, że prawo takie przysługuje zarówno osobom prawnym, fizycznym jak i niedysponującym pełnią praw, niezależnie od posiadanego wieku i obywatelstwa.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu, przy czym te niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji, należy kierować do właściwych kierowników jednostek organizacyjnych Policji woj. lubuskiego, ale można je także składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich.
***
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00
Od wtorku do piątku w godzinach 9.00 – 15.00
Telefon: 22 55 17 760, 22 55 17 811
Centrala: 22 55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla województwa zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
Ulica Chmielna 54/57
80-748 Gdańsk
Sekretariat (+48) 58 764 73 02
fax (+48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
Telefon (+48) 58 764 73 03
Poniedziałek w godzinach 10.00-17.00
Wtorek, środa, czwartek w godzinach 9.00-15.00
Pełnomocnik terenowy w Katowicach (dla województwa śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
Ulica Jagiellońska 25 pokój 122
40-032 Katowice
Telefon (+48 32) 72 86 800
Fax (+48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
Poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
Wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu ( dla województwa dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
Ulica Wierzbowa 5
50-056 Wrocław
Sekretariat (+48) 71 34 69 115
Fax (+48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:Telefon (+48) 71 34 69 100
Poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Linki: strona główna Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.plFormularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/